עשרת הדברות לשימוש נבון בכרטיס אשראי

מומחים רבים אומרים שכרטיס האשראי הוא הסיבה להוצאות גבוהות ומינוס בבנק. אבל האמת היא שיש הרבה אנשים שברשותם כרטיס אשראי והם לא מוציאים הרבה וגם לא נמצאים במינוס. לא מדובר באנשים שמרוויחים הרבה, אלא אלו הם אנשים שיודעים להשתמש בכרטיס אשראי בחוכמה.
לא צריך לחתוך כרטיס אשראי, מספיק להתחיל להשתמש בו נכון. כי הסיבה להוצאות גבוהות היא לא האשראי, אלא שימוש לא נכון באשראי. עשרת הדיברות לשימוש נכון באשראי יעזרו לכם להקטין הוצאות ולהתחיל חיים חדשים.  


דברה מס' 1 – אל תפרסו לתשלומים!
כשאתם פורסים קניות לתשלומים, אתם מאפשרים לעצמכם להוציא יותר כסף ממה שיש לכם, כי עושים קנייה על חשבון הכסף שתרוויחו בעתיד.
אל תפרסו לתשלומים שום קנייה, גם קנייה גדולה. אם אין לכם כסף ואתם ממש צריכים לקנות משהו יקר, תמיד אפשר למצוא משהו זול יותר, או אפילו לקנות יד שנייה ולקנות מהכסף שיש, במקום מהכסף שעדיין לא הרווחתם.

דברה מס' 2 – אל תעשו עסקאות קרדיט
עסקת קרדיט, זו הלוואה מאוד יקרה מחברת האשראי. בעסקה כזאת, אתם גם קונים מוצר על חשבון כסף שעוד לא הרווחתם וגם משלמים על זה ריבית מאוד גבוהה שיכולה להגיע ל-10%-16%.

דברה מס' 3 – אל תחזיקו יותר מכרטיס אשראי אחד לאדם
כשיש לכם יותר מכרטיס אשראי אחד, אתם מאפשרים לעצמכם מסגרת אשראי שעולה על יכולתכם להחזיר את האשראי שלקחתם. יותר כרטיסי אשראי = יותר כסף זמין על חשבון כסף שעוד לא הרווחתם.

דברה מס' 4 – אל תיקחו אתכם כרטיס אשראי לכל מקום
זה בסדר לצאת מהבית בלי כרטיס אשראי, אם לא התכוונתם לקנות משהו. למשל, אם אתם יוצאים לקניון, "רק להסתכל" כי אין לכם כסף, אז אל תיקחו אתכם אפשרות שתספק את הפיתויים.
תיקחו אתכם כרטיס אשראי, רק במקרים שאתם באמת מתכוונים להוציא כסף. בכל מצב אחר, אפשר לצאת מהבית בלי ארנק ואשראי.

דברה מס' 5 – אל תדחו מועד תשלום
חברות אשראי רבות מציעות היום לדחות את מועד התשלום כדי "להקל" עליכם. תהיו בטוחים ש"הקלה" זו, רק מקשה עליכם. דחיית תשלום, מאפשר לכם לעשות יותר הוצאות על חשבון כסף שאין.
תשתדלו לשלם את כל החובות, בהקדם האפשרי ולא לדחות שום מועד תשלום.

דברה מס' 6 – אל תגדילו מסגרת אשראי
הגדלת מסגרת אשראי, מאוד מפתה, כי מגדילה כמות הכסף הזמין עבורכם על חשבון חוב. אל תגדילו מסגרת אשראי ותישארו במסגרת שמשכורת החודשית תוכל לכסות.
דברה מס' 7 – אל תוציאו אשראי, אם אין כסף
הכסף של כרטיס אשראי בסופו של דבר יורד מחשבון הבנק שלכם. אל תעבדו על עצמכם עם רכישות על חשבון כסף שאין לכם.
אם אין כסף בחשבון, פשוט תפסיקו להשתמש בכרטיס אשראי, עד שתהיו בטוחים שיש מספיק כסף בחשבון כדי לכסות את חובכם בכרטיס אשראי.

דברה מס' 8 – אל תיקחו כרטיס אשראי חוץ בנקאי
כרטיס אשראי חוץ בנקאי מעבד את שליטתו של הבנק בהוצאות שלכם ומאפשר לכם לחרוג ובגדול. מדובר בכרטיס שלא מבוקר על ידי בנק שבו מנוהל חשבונכם ומאפשר לכם מסגרת אשראי נוספת לא מבוקרת.

דברה מס' 9 – בדקו לפחות פעמיים בשבוע פירוט האשראי
בדיקת פירוט אשראי לפחות פעמיים בשבוע, תאפשר לכם להיות מודעים להוצאות באופן רציף ובכך לא לחרוג מהיכולת הפיננסית שלכם.
היום אפשר לעשות את זה באמצעות גישה אלקטרונית לחשבון הבנק שלכם, שבו ניתן לראות פירוט אשראי עדכני עם עיכוב של מקסימום מספר ימים.

דברה מס' 10 – תשתמשו רק בכרטיס אשראי
כן כן, לא טעיתם. כרטיס אשראי הוא כלי עוצמתי לבקרת הוצאות שותפת. כשמשתמשים רק בכרטיס אשראי ומבקרים את ההוצאות כל כמה ימים, אתם גם יכולים להיות מודעים למצב ההוצאות בכל רגע נתון וגם תחסכו מעצמכם רכישות מסוג "פה ושם" ו"סך הכל 5 ₪ "



תהפכו כרטיס אשראי לכלי לשליטה בהוצאות ותתחילו להשתמש בו נכון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?