3 כללים פשוטים שיחסכו לכם אלפי שקלים בשנה בקנייה בסופר

ישראלי , מוציא כל חודש בממוצע 16% מהכנסה החודשית שלו על מזון. מדובר בהוצאה הכי גבוהה אחרי הוצאה על דיור. זו ההוצאה, בגללה אנשים מתלוננים על החיים היקרים, כי כל כניסה לסופר, מסתכמת במאות שקלים ועשרות שקיות. באמצעות שלושה כללים פשוטים, אתם תוכלו לחסוך בהוצאה של הסופר, אלפי שקלים בשנה. מוכנים?


כלל ראשון – תכינו רשימת קניות לפני ולא תוך כדי
אתם בטוח מכירים את זה, שמתם לב שמשהו חסר במקרר והחלטתם שהגיע הזמן ללכת לסופר לקניות. בדרך לסופר, אתם מתחילים להיזכר בעוד כמה דברים שאתם צריכים ומכינים רשימת קניות זריזה תוך כדי הנסיעה לסופר. ואז אתם מגיעים לסופר ומבינים שיש עוד 700 מוצרים שאתם גם צריכים, אבל פשוט שכחתם להוסיף אותם לרשימת קניות. ומה התוצאה? עגלה מלאה, ארנק ריק ואוכל זרוק.
בשביל שתסריט הזה לא יקרה לכם, תכינו רשימת קניות נבונה, לפני שאתם מגיעים לסופר ולא תוך כדי. אתם צריכים לדעת בדיוק מה אתם צריכים, בשביל לא לקנות הרבה דברים שאתם לא צריכים, ולמנוע החלטות של רגע בתוך הסופר. כשאתם עושים רשימת קניות בבית, אתם יותר חכמים, מאשר כשאתם נמצאים בסופר. ולכן להחלטות בבית יש יותר משקל, כי הן מתקבלות בשיקול דעת רציונאלית. בעוד שהחלטות של "תוך כדי" והחלטות בתוך הסופר, הן החלטות של רגע. כאן (5 טעויות בהכנת רשימת קניות), אתם יכולים לקבל המלצות להכנת רשימת קניות חסכונית ונבונה.

כלל שני – תמנעו מהסופר לפתות אתכם ולקנות מוצרים מיותרים
סופרים יודעים לפתות צרכנים ומומחים להגדלת סל הקנייה של הקונה. אפילו צרכנים מנוסים, אינם מסוגלים לעמוד בטריקים ושיטות שיווק של רשתות המזון.
תהיו מוכנים נגד טריקים והפיתויים של הסופר - אל תתנו לסופר לגרום לכם לקנות דברים שאתם לא צריכים – סופר יודע איך לגרום לכם לחרוג מהרשימה שהכנתם בבית. כדי למנוע הוצאות מיותרות, אפשר להשתמש באחד משתי הפתרונות :
1.      תשלחו לסופר אדם שלא הכין את רשימת הקניות. לדוגמא, אם אישה הכינה את רשימת הקניות, אז מי שילך לסופר יהיה הבעל וההפך. למה זה עוזר? אדם שלא הכין את רשימת הקניות וקיבל הוראה לקנות רק מה שברשימה, יעשה את מה שמבקשים ממנו, בלי יצירתיות. אדם שקיבל הוראות ברורות, יעדיף ללכת לפי הוראות ולא לחרוג מהן. 
2.      הכירו את הטריקים של הסופר, כדי לזהות איך גורמים לכם לקנות יותר, בלי שתשימו לב. כאן (כך, תחסכו בקנייה בסופר) , אתם יכולים לקרוא על הטריקים הנפוצים של הסופר שגורמים לכם להוציא אלפי שקלים מיותרים בשנה.

כלל שלישי – תקבעו תקציב ואל תחרגו ממנו
כשאתם נכנסים לסופר, אתם מפסיקים לספור כסף. עוד מוצר ועוד מוצר – הכל נכנס לעגלה ובקופה כבר נתחשבן. זה קורה בגלל שאין לכם גבול של סכום ואתם יכולים להרשות לעצמכם כל דבר שנכנס לעגלה.
בשביל שזה לא יקרה, אתם חייבים לשים לעצמכם גבול באמצעות תקציב קבוע מראש. לפני כניסה לסופר, תעברו על רשימת הקניות שלכם, תעשו חשבון כמה בערך זה יכול לעלות לכם ולפי סכום הזה תקבעו לעצמכם תקציב.לדוגמא, אם רשימת הקניות לדעתכם עולה סביב 400 ש"ח, זה התקציב שתקבעו לעצמכם. 

הגעתם לקופה ויש לכם 600 ₪, כאשר לפי התקציב שקבעתם לעצמכם, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם יותר מ- 400 ₪ . מה עושים? מתחילים לוותר. מוציאים את כל המוצרים שאפשר לוותר עליהם והם לא היו בתכנון לפני כניסה לסופר. כאן אתם יכולים למצוא הרבה שוקולדים, דובדבנים, אבטיחים, ממתקים, דברים שלקחתם "במקרה" ותצטרכו להם, וכד'. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?