כך תחסכו 2,300 ₪ בשנה, בלי לאבד כלום

2,300 ₪ זה הסכום שמוציא ישראלי ממוצע בשנה על משחקי הימורים. וזה בדיוק הסכום שאפשר לחסוך בלי לאבד שום דבר, מלבד התקווה שיום אחד אולי תכסו את כל מה שהוצאתם. אם תסתכלו מסביבכם, סביר להניח שלא תמצאו אנשים שזה הצליח להם. אז למה אתם ממשיכים לשחק בהימורים?

אנשים רבים, מחשיבים משחקי הימורים, לשיטת השקעה. 40% מאנשים מבוגרים עם הכנסה נמוכה, בטוחים שלוטו, זה אפשרות הטובה ביותר להתעשר מהר. כתוצאה, אנשים עם הכנסה נמוכה, "המשקיעים" הנפוצים ביותר במשחקי הימורים.
אם אתם משתייכים ל-40% האלה, לצערי, אני חייב לגלות לכם את האמת – לוטו, זה שיטת השקעה גרועה מאוד, היות וסיכוי שלכם לאבד את מה שהשקעתם הוא כמעט וודאי. מה שבטוח הוא, שאם תמנעו מהשקעה לא כדאית, תוכלו לזכות בעלות הכרטיסים. 
וכאן בטח תגידו ובצדק – "אבל מה לגבי אותם אנשים שזכו? אולי יום אחד יתמזל גם מזלי."  הכל יכול לקרות, אבל אם סיכוי להתרחשות הוא כמעט בלתי אפשרי, תהיו בטוחים שכמעט בטוח זה לא יקרה לכם. וזה נכון, שכשתפסיקו לקנות כרטיסי לוטו, תצטרכו גם לוותר על החלום שאולי יום אחד תזכו במיליונים ותתפטרו מעבודה, תשלמו את כל החובות, ותסעו לטיול סביב העולם. בסך הכל, זהו ההפסד היחיד שיהיה לכם – ויתר על השלייה שבפועל, מרחיקה אתכם מהחלום, במקום לקרב.
אבל אם עד עכשיו אתם בטוחים שעוד יש לכם סיכוי, אני מניח שהוא קשור לתחושת שליטה כשאתם ממלאים כרטיס הלוטו. עצם זה שאתם ממלאים מספרים בכרטיס לוטו, נותן לכם תחושה שיש לכם שליטה על המזל. איפה שהו בפנים, אתם מאמינים שיכולת שלכם לנחש מספרים, תביא אתכם לזכייה בלוטו. וגם אם אתם יודעים שזה לא נכון, אתם עדיין רוצים להמשיך להאמין בזה. ובכן, גם כאן, מחכה לכם אכזבה - אין לכם שום שליטה על הזכייה בלוטו ואתם לא יכולים לנחש שום מספר וכל ניחוש יהיה פשוט מקרי וחלק מסטטיסטיקה שאומרת שבאופן כמעט וודאי לא תזכו.

אם כן, הגיע הזמן שתחליפו מסלול השקעה מסוכן ולא רווחי למסלול השקעה בטוח יותר – פשוט חסכו את ה-2300 ₪ בכל שנה באמצעות תכנית חיסכון, ואתם תגלו שבעוד עשרות שנים תוכלו לצאת לטיול סביב העולם על חשבון הכסף שחסכתם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?