5 טעויות בהכנת רשימת קניות

הכנת רשימת קניות לסופר, זהו הרגל מאוד מועיל שיכול לחסוך המון כסף למשפחה. אך אפילו אנשים שמכינים רשימת קניות כל הזמן, לא תמיד עושים את זה נכון. התוצאה – ערימה של מוצרים שנזרקים לפח.



טעות מספר 1 - הכנת רשימת קניות ללא קשר למה שאתם הולכים לאכול.
תנסו להיזכר, איך אתם מכינים רשימת קניות לסופר? רוב האנשים שאני מכיר, מכינים רשימה, בדיוק לפני נסיעה לסופר והם עושים את זה תוך דקה שתיים, ללא התחשבות במה באמת צריכים לקנות. זה טעות שעולה לכם המון כסף. ברשימת קניות כזאת, אתם יכולים לקנות המון דברים שאתם לא באמת צריכים. הנה מספר פתרונות על מנת להתגבר על הבעיה הזאת.
1.     במשך שבוע אתם שמים לב שחסר לכם משהו. למשל נגמר מלח, סוכר, מיונז, ביצים.. פשוט תרשמו מה חסר באפליקציה בטלפון נייד (למשל Addit – רשימת קניות משותפת – כל אחד מבני משפחה מוסיף את החסר מהנייד שלו), או שימו פנקס עם מגנט על המקרר ותרשמו מה חסר על הפתקית
2.     לפני שאתם הולכים לסופר, קחו לכם 5-10 דקות ותחליטו מה יהיה התפריט לשבוע הבא. בהתאם לתפריט הזה, תרשמו את כל המצרכים שאתם צריכים בכמויות הנדרשות. תעשו את זה לפי סדר הבא.



טעות מספר 2 – כותבים פריטים עם שיקול דעת..
אתם רוצים משהו מתוק, וכותבים "משהו מתוק". כשאתם מגיעים לסופר משהו מתוק הזה יכול להיות כל דבר מקורסון קטן ועד לעוגה גדולה ויקרה. זה גם יכול להיות גם קורסון וגם עוגה, הכל תלוי בעד כמה תקנו את התמונות היפות בסופר.
הפתרון – אל תשאירו שום ספק ושיקול דעת לטיול בסופר. החליטו מה בדיוק אתם רוצים לקנות עוד בהכנת רשימת קניות. רשמו קורסון, או ביסקוויטים או עוגה. העיקר תהיו כמה שיותר ספציפיים ברשימה.

טעות מספר 3 – לא כותבים כמות הפריטים
אתם מטיילים בסופר ורואים פריטים של : עגבניות, מלפפונים, יוגורטים.. מה חסר כאן? כמובן כמות. אתם מגיעים לעגבניות ומתחילים למלא את השקית, עד שתתמלא. בסוף שבוע אתם מוצאים את עצמכם זורקים את העגבניות הרקובות, כי פשוט לא הספקתם לאכול אותם.
הפתרון – כתבו כמות מדויקת ומובנת של כל פריט. לדוגמא אל תכתבו "עגבניות", ואפילו אל תכתבו "עגבניות – 2 קילו". אתם לא באמת יכולים לדעת כמה זה שתי קילו. כתבו "עגבניות – 8 יחידות". כמובן כמות צריכה להיות מותאמת לצריכה שלכם. אם אתם יודעים בשבוע אתם אוכלים 15 עגבניות, אז תכתבו 15.
תאמצו את העיקרון הזה לגבי כל הפריטים ברשימה. אל תכתבו "יוגורטים", תכתבו "יוגורטים וניל – 2, יוגורטים מילקי – 3". זה יעזור לכם גם להימנע מלקנות כמויות שחברות המשווקים מכתיבים לכם – למשל מארז של  יוגורטים, כשאתם צריכים רק 3.

טעות מספר 4 – בחירת סופר הכי גדול שיש בו הכל
תסתכלו על הרשימה שלכם. האם כל המוצרים האלה אפשר לקנות במכולת השכונתית? כן! אז למה אתם נוסעים לסופר הגדול, שבו יש מכונת שיווק עובדת שיודעת להוציא מכם כמה שיותר כסף? הרי אם תכנסו למכולת השכונתית, מצד אחד תשלמו מחירים גבוהים יותר מהסופר, אך מצד השני תקנו פחות מוצרים ורק מוצרים שברשימה. התוצאה – תחסכו המון כסף.  אם במכולת השכונתית, תוציאו 100 ₪ , בסופר, עם אותה רשימת קניות תוציאו כבר 350 ₪ . למה? כי סופר יודע איך להוציא מכם כסף.
כאן אתם יכולים לקרוא על הטריקים של הסופר שגורמים לכם לקנות יותר!
הפתרון – תבחרו סופר כמה שיותר קטן וכמה שיותר מתאים לרשימת הקניות שלכם. אל תקנו את המצבעים והטבות של הסופרים הגדולים.

טעות מספר 5 – לא מתכננים את המסלול
שמתם לב שבשביל לשים בעגלה את המוצרים שאתם צריכים, אתם תמיד עוברים מסלול ארוך, דרך מוצרים שאתם לא צריכים? סופרים יודעים איך לגרום לכם לקנות יותר. התוצאה – אתם שמים עוד כמה פריטים לתוך העגלה. למישהו זה יהיה בגט טעים, לאחר, וופלים במבצע, ולמישהו אחר משקה אנרגטי עם צ'יפס..
הפתרון – תחלקו את המוצרים ברשימת קניות לקטגוריות של כל מחלקה ומחלקה בסופר. תכתבו ירקות בנפרד, בשרים בנפרד, חלבי בנפרד ותעברו ממחלקה למחלקה. אל תתעכבו בדרך. ביקרתם במחלקת ירקות, תמשיכו למחלקת הבשרים וכך הלאה..



המלצה נוספת שתחסוך לכם המון כסף בטיול בסופר.
בתחילת כל רשימת קניות כתבו משפט "אין צורך בקנייה נוספת". למשתמשים באפליקציה פשוט תוסיפו את המשפט הזה בתור אחד המוצרים – חשוב שמוצר הזה יופיע ראשון ברשימה. באמצעות משפט הזה, אנחנו נותנים פקודה לתת מודע שלנו שצריך לקנות רק מוצרים שברשימה ולא יותר מזה. אפשר להחליף את המשט הזה למשפט אחר כמו "סוף חודש מתקרב, אל תקנה יותר כלום", או כל משפט אחר. העיקר שיגרום לכם לעצור ולא לקנות מוצרים שלא ברשימת קניות. 

רוצים לדעת איך עוד אפשר לחסוך בסופר? 
תקראו על טריקים של רשתות מזון שגורמים לכם בלי לדעת להוציא אלפי שקלים שיכולתם לחסוך. הכתבה כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתך?